Kalça Protezi

Kalça protezi kalça eklemi önemli düzeyde kireçlenmiş  ya da hasar görmüş olan kişilere uygulanan hasar gören eklemin değiştirilmesini sağlayan cerrahi bir işlemdir.

Kalça Protezi Ameliyatı Hangi Durumlarda Yapılır?

• Kireçlenme
  • Tümörler
  • Çocukluk döneminden kalan kalça çıkıkları
  • Iltihap sekelleri (kalça eklemi enfeksiyonları)
  • Beslenme bozukluğuna bağlı AVN (avazküler nekroz)
  • Çeşitli travmalar sonucunda ortaya çıkan kemik nekrozları.

Bu saydığımız rahatsızlıklara sahip olan kişiler genel anlamda kalça protezi işlemi için uygun olan kişilerdir. Ancak öncellikle her zaman hastanın ameliyat dışı yöntemlerle tedavi edilmesi amaçlanır. Her hastalıkta ameliyat hekimler tarafından son çare olarak görülür.

Kalça Protezi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kalça protezi ameliyatı genel anestezi yada spinal anestezi olarak bilinen narkoz altında yapılır. Ameliyat esnasında hasar görmüş olan kemikler yerinden çıkarılır ve yerine protezler yerleştirilir. Genel olarak cerrahlar ameliyattan 4 ya da 6 saat sonrasında kişinin yemek yemesine izin verirler. Ameliyatın bir gün sonra hasta yürütülmeye başlar. Bu dönemde hastanın varis çorabı kullanması ve yürüteç desteği ile yürümesi zorunludur.
Ameliyat sonrasında dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar vardır:
Ameliyattan çıktıktan sonra en az 2 ay boyunca bacak bacak üst üste atılmaması gerekir.
Oturur pozisyondayken hasta öne aniden eğilmemesi ve yerden herhangi bir şey kaldırmaya çalışmaması gerekir.
Hastanın klozet tercih etmesi ve alaturka tuvalet kullanmaması hekimler tarafından tavsiye edilir.
Dizlerin kalça hizasında yukarıya kaldırılmaması da yapılmaması gereken başka bir harekettir.

Ameliyat Süreci Nasıl İlerler?

Aniden meydana gelen bir kaza sonucunda kalça protezi ameliyatına başvurmuyorsanız eğer ameliyat genellikle birkaç hafta öncesinden planlanır. Doktorunuz vücudun ameliyat için olabilecek en ideal seviyede hazır duruma gelmesi için bekler. Bu dönemde sizden biraz kilo vermenizi  ve çeşitli kan sulandırıcı ilaçların kullanımını bırakmanızı isteyebilir. Ameliyat sonrasında ise fizik tedavi görmeniz sizin faydanıza olacak bir durumdur. Tedavi sürecinizi hızlandırır ve daha kısa süre içerisinde eski günlük hayatınıza dönmenizi  sağlar.

Kalça Protezi Çeşitleri Nelerdir?

Total Kalça Protezi; Total kalça protezi hem yuvanın hem de femur başının etkilendiği travmalar nedeniyle yada ileri seviyede kıkırdak ve eklem hasarı olan durumlarda uygulanmaktadır.

Parsiyel Kalça Protezi; Kalça ekleminin yuva kısmında hasar yada travmanın olmadığı durumlarda tercih edilir. Bu ameliyat yönteminde yuvaya herhangi işlem yapılmazken femur başına protez uygulaması yapılır.

Kalça Protezi Hakkında Merak Ettikleriniz İçin Tıklayınız.