El Cerrahisi

El cerrahisi (el mikrocerrahi) el, el bileği, ön kol, dirsek ve kol fonksiyonlarında çeşitli kazalardan dolayı meydana gelen yaralanmaları ve tedavi yöntemlerini içeren bir branştır. El mikrocerrahisi aynı zamanda “El ve Üst Ekstremite Cerrahisi” olarak da adlandırılmaktadır.

Ellerimiz oldukça kompleks bir yapıya sahip olmakla birlikte en sık kullandığımız organlarımızın başında gelir. Bu kompleks yapısı ve sık kullanılması sebebiyle burada meydana gelen yaralanmalar veya hasarlar hayatımızda oldukça işlevsel bir özelliği barındırdığı için kritik öneme sahiptir. Bu tedavileri kesici ve künt travmaları, enfeksiyonları, doğumla oluşan anomalileri veya artrit oluşturur.

El Cerrahisi Hangi Hastalıklara Bakar?

El cerrahisi, elleri doğrudan veya dolaylı olarak etkileyen birçok hastalığı kapsar. El cerrahlarını ilgilendiren hastalıklar şunlardır:

• El ve parmak kopmaları
  • Tendon yaralanmaları
  • Sinir ve damar yaralanmaları
  • El ve parmak kırıkları
  • Sinir sıkışması
  • El tümörleri
  • Tetik parmak
  • Dupuytren kontraktürü
  • Karpal tünel sendromu
  • De Quervain tendiniti
  • Tenisci dirseği

El cerrahisi doktorları bu tür hastalıkların tedavilerini gelişmiş teknolojilerinin de yardımıyla gerçekleştirmektedirler.

El Cerrahisi Ameliyatları, Tedavi Yöntemleri ve Fiyatları

El cerrahısı tedavilerinde sıklıkla sinir, damar, kiriş ve eklem hasarları, kemik kırıkları, cilt yaralanmaları gibi rahatsızlıkların onarımının sağlanması amaçlanır. Hastanın durumuna ve ihtiyacına göre planlanan el cerrahi operasyonları, acil veya planlı olmak üzere iki şekilde gerçekleştirilir. El cerrahisi ameliyatları denildiğinde ilk olarak el mikrocerrahi operasyonlar akıllara gelir. Bu operasyonların birçok avantajı olmasından dolayı günümüzde en sık kullanılan teknik haline gelmiştir. Bunun dışında el bileğine ilişkin problemlerde artroskopik cerrahi de uygulanabilmektedir. Hastanın ihtiyacına göre en uygun operasyonlar yapılarak, akabinde gerektiği takdirde fizik tedavi ile hastanın iyileşme süreci desteklenmektedir.

El Cerrahisi Ameliyatları,tedavi yöntemleri ve el cerrahisi ameliyat fiyatları hakkında bilgi almak için bizi arayın. Op.Dr.İbrahim Mustafa ÇİMEN sgk anlaşmalı el cerrahisi yapmaktadır.

El Mikrocerrahi Nedir? Nasıl Yapılır?

Bölgedeki ince sinir ve damarların mikroskop ile büyütülerek, özel araçlar ile tedavi edilmesinin sağlandığı bir el cerrahisi tedavi yöntemidir. Oldukça incelikli bir iş gerektiren bu ameliyat mikroskoplarla 5-25 kez büyütülerek çok ince bir iplikle dikilir. Kopmuş uzuvların tekrar dikilmesi ve işlevlerinin yeniden kazanılması el mikrocerrahi yöntemi ile sağlanmaktadır. Bu işlem alanında uzman bir hekim tarafından yapılmalıdır.

• El cerrahisi hangi hastalıklara bakar?

El cerrahisi, el, el bileği, dirsek ve ön kol yaralanmalarından meydana gelen hastalıklarla ilgilenir.

• El cerrahi ne iş yapar?

Tendon yaralanmaları, sinir ve damar yaralanmaları, el ve parmaklarda oluşan kırıkları veya kopmaları tedavi eden bir ortopedi ve travmatoloji bölümüdür.

• Mikro cerrahi ne demektir?

Vücuttaki çıplak gözle görülemeyen küçük yapılar üzerinde hasarların iyileştirilmesi için özel büyütücü aletlerin kullanılarak uygulandığı cerrahi bir tekniktir.

• Microcerrahi tedavisi nasıl yapılır?

Hekim tarafından işlem yapılacak bölgeye anestezi uygulandıktan sonra, özel optik gözlükler ve mikroskoplar kullanılarak hasarlı bölge iyice büyütülerek sinir veya dokuların onarımı itina ile yapılır.

• El parmağı için hangi doktora gidilir?

Elde veya parmakta oluşan ağrılar için ortopedi ve travmatoloji bölümündeki doktora gidilebilir.