Artroplasti

Artroplasti nedir? Eklemde meydana gelen kıkırdak-kemik bozukluklarının ve fonksiyon kayıplarının  cerrahi yöntemler ve protezler kullanılarak eski işlevlerinin kazandırılması işlemidir.Halk arasında bilinen ismi eklem protez cerrahisidir.

Artroplasti (Eklem Protezi) Hangi Durumlarda Yapılır?

Artrosplasti genellikle eklem kireçlenmesi söz konusu olduğunda uygulanmaktadır. Eklem hasarının en çok olduğu ve en sık yapıldığı alanlar diz eklemi ve kalça eklemidir. Bunun dışında omuz, dirsek, ayak bileği gibi bölgelere de yapılabilmektedir. Bu bölgelerde gerçekleşen eklem hastalıkları halinde artroplasti cerrahisi işlemi uygulanarak, gelişmiş teknolojilerin yardımıyla hastalara en uygun protez kullanılarak, hareket kabiliyetlerini yeniden kazandırılması ve ağrıların giderilmesi sağlanır.

Bizde Op.Dr.İbrahim Mustafa ÇİMEN ve ekibi olarak eklem protezlerini başarı ile uygulamaktayız.Detaylı bilgi ve randevu için bizi arayın…

Artroplasti Cerrahi İşlemi Nasıl Yapılır?

Artroplastisi anestezi (bölgesel veya genel anestezi) ile ameliyat koşullarında gerçekleştirilen bir işlemdir. Açık cerrahi işlemle eklemin açılıp özel aletlerle eklemdeki hasarlı bölgenin çıkarılıp yerine o bölge için hazırlanmış özel protezlerin yerleştirilmesi ile yapılır. Operasyon süresi 2  ile 3,5 saat aralığında gerçekleşmektedir.

Artroplasti  Ameliyatları Nelerdir?

Artroplasti ameliyatları, hasta gerekli tüm muayene ve kontrollerden geçtikten sonra, belirlenen uygun zamanda, eklem ağrılarını ve hasarlarını tedavi etmek için günümüzde başvurulan ve başarılı sonuçlar alınan cerrahi yöntemlerdir. Ameliyat sonrasında hastanın ağrıları ilaçlarla kontrol altına alınmakta ve hasta en kısa sürede normal yaşamına geri dönmektedir.

Günümüzde en sık yapılan artroplasti ameliyatları kalça, diz, omuz protez ameliyatlarıdır.

Total Kalça Artroplastisi (Total Kalça Protezi Ameliyatı)

Kalça ekleminde meydana gelen kıkırdak hasarları,kortizon kullanımı,kalça çıkıklığı ve travma nedeniyle oluşan kırıklar nedeniyle hastalara kalça protezleri uygulanmaktadır. Total kalça artroplasti operasyonundaki amaç hasarlı olan eklemin çıkarılıp yerine protez uygulaması yapılarak hastanın yaşam kalitesini eski haline getirmek ve ağrılardan kurtarmaktır. Operasyon sonrasında hastanın ağrıları ilaçla kontrol altına alınmaktadır.

Günümüzde gelişen teknolojilerle protezlerin belirli bir ömrü yoktur,uygun kullanımda hasta ömür boyu protezini kullanabilmektedir.detaylı bilgi için bizi arayın.

Diz Artroplastisi (Diz Protezi Ameliyatı)

Diz eklemini oluşturan kıkırdakların hasarı, hareket kısıtlılığı, kireçlenme ve şiddetli ağrının olduğu vakalarda diz protezi ameliyatı yapılmaktadır. İlaç, fizik tedavi ile düzelmeyen hareket kaybı ve şiddetli diz ağrısı olan hastalarımıza diz protezi uygulamasını önermekteyiz.Diz Protezi ameliyatında hasar gören eklem çıkartılarak diz protezi uygulaması yapılır. Diz artroplastisi ile hastanın tekrardan eski hareketliliğine kavuşması sağlanır.

Omuz Artroplastisi (Omuz Protezi Ameliyatı)

Omuz ekleminde oluşan kıkırdak hasarı veya kireçlenmeler neticesinde hastanın günlük yaşamını etkileyen ağrı, hareket kısıtlılığı, bağ yırtıkları ve fizik tedavi ile gelişmenin sağlanaması durumunda omuz protezi ameliyatı uygulanmaktadır. Omuz artroplastisi yöntemi ile hasarlı olan omuz eklemi protez ile değiştirilerek eski işlevselliğine döndürülür ve hastanın ağrıları giderilir.Bağ yırtıklarında omuz protezi uygulaması ile hastanın kaybolan eklem hareketleri tekrar kazandırabilinir.

Artroplasti Cerrahinin Avantajı Nedir?

Diğer bilinen adı ile eklem protezi cerrahisinin avantajı, hastanın hasarlı eklemindeki yaşadığı ağrılarını gidermek, bölgedeki hareket kabiliyetini yeniden kazandırmak ve hastanın yeniden hayata bağlanmasını sağlamaktır.

• Artroplasti nedir tıp?

Eklemde meydana gelen kıkırdak-kemik bozukluklarının ve fonksiyon kayıplarının  cerrahi yöntemler ve protezler kullanılarak eski işlevlerinin kazandırılması işlemidir.Halk arasında bilinen ismi eklem protez cerrahisidir.

• Artroplasti nasıl yapılır?

Artroplasti, hasarlı ve işlevini yerine getiremeyen eklemin ameliyathane koşullarında uygun protez ile değiştirilmesi ile yapılmaktadır.

• Kalça artroplastisi ne demek?

Halk arasında kalça protezi olarak da bilinen, kireçlenmiş veya zamanla hasar görmüş kalça ekleminin protez ile değiştirilmesi operasyonudur.

• Diz artroplastisi ne demek?

Diz ekleminin deforme olduğu durumlarda, hastanın yaşamını devam ettiremediği, şiddetli ağrı yaşamaya başladığı ve ilaçların yetersiz geldiği durumlarda diz ekleminin protez ile değiştirilmesidir.

• Omuz artroplastisi ne demek?