Tenisçi Dirseği

Tenisçi Dirseği Nedir?

Tıbbî adı Lateral Epikondilit olan tenisçi dirseği hastalığı, ellerin üst kısmından gelen kas tendonlarının dirseğin dış kısmına yapıştığı yerde oluşan ödem ve inflamasyon sonucu ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Bu kasların fazla zorlanması neticesinde hastada ciddi ağrılar oluşmaktadır.

Tenisçilerde sık görüldüğü için adını buradan alsa da marangozluk, makine işi veya ağır işler yapan kişilerde de sıklıkla görülmektedir.

Tenisçi Dirseği Belirtileri Nelerdir?

Tenisçi dirseği nasıl anlaşılır, tenisçi dirseğinin belirtileri nelerdir gibi sorular dirsek ağrıları çeken kişilerin aklına gelen ihtimallerden biridir. Sıklıkla görülen belirtiler şunlardır:

• Dirseğin dış kısmında gelişen ağrılar ve hassasiyetlik,

• El veya bileğin kaldırılması, gerilmesi veya hareket ettirilmesi gibi durumlarda ağrının oluşması,

• Özellikle ağır eşyalar kaldırıldığında bölgede hissedilen ağrı,

• Basit el hareketlerinde (elin yumruk yapılması, el tokalaşması, kapı kolu çevirme gibi) ağrı meydana gelmesi

Tenisçi Dirseği Neden Olur?

Tenisçi dirseğinin en önemli sebebi el ve kol hareketlerinin tekrarlı olarak kullanılması ve güç kullanılarak hareket ettirilmesidir. Bu nedenle el veya kol işlerini sürekli yapan yapan kişilerde sıklıkla görülür. Marangoz, temizlik işi yapanlar, sporcular, bilgisayarla uzun süre uğraşan, klavyede yazı yazan meslek türlerinin bu hastalığa yakalanma olasılığı daha yüksektir.

Tenisçi Dirseği Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Bu hastalığı olanlar günlük hayatlarında ufak tefek işlerini yaparken bile ağrı çekerler. O yüzden bu hastalık nasıl geçer sorusu onlar için kritik sorulardan biridir.

Tenisçi dirseği tedavisi için birçok farklı yöntem bulunmaktadır. Doktorunuz sizin hikâyenizi dinledikten ve fiziksel muayene ettikten sonra, gerekli görürse röntgen veya MR ister, sonuçlarını inceledikten sonra teşhisi koyar ve uygun tedavi yöntemini belirler. Şikâyetler çok ciddi boyutta değilse ameliyatsız tedavi yapılabilir.

• Belirli aralıklarla buz tedavisi uygulanabilir.

• Yapılan spor aktivitesi veya ağır iş varsa ara verilecek istirahat edilmelidir.

• Ağrıyı azaltmak için doktorun önerdiği ilaçlar kullanılabilir.

• Tenisçi dirseği bandı kullanılabilir. (Dirsekte ağrı yapan bölgenin biraz daha alt kısmına yerleştirilerek kullanılmalıdır.)

• Tedavi boyunca doktorun önerdiği egzersiz programı uygulanır.

• Enjeksiyon işlemi yapılabilir.
    .
  • Bu tedavi seçeneklerinden istenilen yanıt alınmadığı durumlarda lateral epikondilit ameliyatı yapılabilir.

Lateral Epikondilit (Tenisçi Dirseği) Ameliyatı

Lateral epikondilit ameliyatı çok sık uygulanmamaktadır. Fakat ameliyatsız tedavi yöntemlerinden yarar sağlanmadıysa, hastanın şikâyetleri devam ediyorsa cerrahi olarak müdahale etmek gerekebilir. Artroskopik ve açık ameliyat olarak iki farklı şekilde yapılır. Hangi yöntemin uygulanacağı doktorun kararına, tecrübesine bağlıdır.

Operasyon lokal anestezi altında yapılır. Yıpranan tendon yerinden ayrılır, hastalıklı bölge iyice temizlenir ve yeniden dikilir. Ameliyattan sonra dinlenme çok önemli olup, doktorun tavsiyelerine mutlaka uyulması gerekmektedir.

• Tenisçi dirseğine ne iyi gelir?

Kolun dinlendirilmesi, yapılan bir iş ya da spor varsa ara verilmesi, buz uygulanması, önerilen egzersizlerin yapılması ve ağrı kesici ilaç kullanımı iyi gelmektedir.

• Tenisçi dirseği nasıl bir hastalıktır?

Ön kol kaslarını çok fazla zorlayan, daha çok dirseğin dış kısmının etkilendiği ve gittikçe artan ağrı ile kendini belli eden bir hastalıktır.

• Tenisçi dirseği nasıl anlaşılır?

El ve bilek kısmının hareket ettirildiğinde özellikle dirseğin dış kısmında hissedilen ve zamanla artan ağrı ya da bölgede oluşan şişlik varsa, herhangi bir eşya taşındığında zorlanma oluyorsa tenisçi dirseği hastalığından şüphelenilebilir.

• Tenisçi dirseği ilerlerse ne olur?

Tenisçi dirseği hastalığı tedavi edilmezse hastalık iyice ilerler, ağrı artışı yaşanır ve hasta günlük yaşantısını devam ettirmekte zorlanır. Ayrıca hastalığın ilk aşamalarında ameliyatsız tedavi edilebilme ihtimali oldukça yüksektir.

• Tenisçi dirseği tedavi edilebilir mi?

Bu hastalık teşhisi konmuş hastaların büyük bir çoğunluğu ameliyatsız yöntemlerle iyileşebilmektedir. 6 ay kadar tedavi gören hastalarda istenilen sonuç görülmezse cerrahi müdahale gerekebilir.