Durum: Aktif Dupuytren Kontraktürü

Dupuytren Kontraktürü

Avuç içi derisinin kalınlaşması ve sertleşmesi ile nodül oluşması, zamanla bazı el parmaklarının bükülmesi durumuna dupuytren kontraktürü hastalığı denir.

Dupuytren Kontraktürü avuç içinin cilt ve ciltaltı dokusunun hastalığıdır. Kalın ve sert bir doku şeklini alan cilt ve ciltaltı dokusu parmakları avuç içe doğru çeker ve elin hareketlerini kısıtlar. Genellikle orta yaşlarda ortaya çıkar. Şeker hastaları, elini çok kullanan ağır işte çalışanlarda daha sık olmakla birlikte nedeni bilinmemektedir.

Dupuytren Kontraktürü Nedir?

Dupuytren kontraktürü elde, parmak eklemlerinde meydana gelen sertlik ve parmakların açılamamasıdır. Bu hastalık nadir görülmekle birlikte bağ dokusu bozukluğudur. Avuç içi derisi altında yer alan lifli dokunun kalınlaşması ve kısalması ile sertleşmiş bir nodül oluşur. Akabinde burada çok sertleşmiş bir doku bandı görülür. Dolayısıyla etkilenen parmak birkaç ay veya daha uzun bir süre boyunca avuç içine doğru çekilmeye başlar. Sonra sabit bir pozisyonda kalır ve geri çekilemez. Genellikle 4. veya 5. parmaklarda sık görüldüğü gözlemlenmiştir.

Dupuytren Kontraktürü Neden Olur?

Bu hastalığı olan kişiler Dupuytren kontraktürü risk faktörlerini ve neden olduğunu merak etmektedir. Ancak bu hastalığın olmasında net bir neden bulunmamıştır. Bununla birlikte bazı hastalıklara sahip olan kişilerin risk faktörleri barındırdığı söylenebilir. Örneğin, karaciğer hastalığı olan siroz, diyabet, tiroid, epilepsi vb. hastalıklarda risk artar. Bunlara ek olarak genetik yatkınlığın da sebep olduğu söylenebilir. Genellikle 40 yaş ve üstü erkeklerde gözlemlenmiştir. Lokasyon olarak ise Kuzey Avrupalılar da sık görülür.

Dupuytren Kontraktürü Belirtileri

Dupuytren kontraktürü parmakların avuç içine doğru çekilmesi şeklinde bir görselliğe sahiptir. En sık görülen belirtiler ise şunlardır:

• Avuçta sert şişlik ve çukurluk gözlemlenir.

• Etkilenen parmağın avuç kısmında kalın kordonlar meydana gelebilir. Bu kordonlar parmakların eğilmesine ve geriye çekilme olmasına neden olur.
  • Bu hastalık genellikle ağrıyla seyretmez. Hastalar bunu elini zemine koyarken düz bir şekilde koyamaması ile fark eder.
  • Kişi parmaklarını rahatlıkla kullanamaz. Örneğin elini cebine sokma, el sıkışma, el yıkamak gibi aktivitelerde zorluklar yaşar.

Tanı :

Hastalığın tanısı; şikayetler ve muayene ile konulur.

Tedavisi ameliyattır. Ameliyat genel anestezi veya koldan lokal uyuşturmayla yapılır. Elin damar ve sinirleri korunarak ince şekilde sert ve kalınlaşmış ciltaltı ve cilt dokusunun açılması gerekir. İyileşme genellikle 2-3 hafta sonra olur.

Dupuytren Kontraktürü Tedavisi

Dupuytren kontraktürü tedavisinde hafif seyreden hastalar yalnızca gözlemlenir. Ancak durumu ilerlemiş olan hastalar için tedavi seçeneği cerrahidir. Ameliyatta sertleşmiş band çıkarılıp parmak hareketi yeniden kazandırılır.Hastaların ameliyat olan eli ameliyat sonrası yaklaşık 3 hafta atel dediğimiz yarım alçıda tutulur.3 hafta sonrasında atel çıkarılıp dikişleri alınır ve fizik tedaviye yönlendirilir.

Sizde Dupuytren Hastalığı hakkında bilgi ve randevu almak için bizi arayın.

Tetik Parmak
    De Quervain Tendiniti