De Quervain Tendiniti

De Quervain Tendiniti Nedir?

Ellerimiz, ön kollarımızda yer alan kasların uzantısı olan tendonlarla hareket etmemizi sağlayan bir yapıdır. Elimiz tüm hareketlerini sağlayan, dikey hareket uzanımlı kirişlerden oluşur. Bunu bir nevi kuklanın iplerine benzetebiliriz. Bu noktada baş parmak hareketlerinde meydana gelen semptomlar De quervain tendiniti olarak tabir edilen bir rahatsızlıktan kaynaklanabilir.Örneğin baş parmağınızı açarken zorlanıyorsanız, açmaya çalışırken zorladığınızda ağrınız artıyorsa, baş parmağını avucunuzun içine koyup yumruk yaptıktan sonra öne arkaya sallarken ağrı hissediyorsanız o bölgede ağrı çok şiddetli olabilir. Böylelikle tendonlarda meydana gelmiş iltihap durumu De Quervain tendiniti veya De Quervain sendromu olarak adlandırılır.

De QuervainTendiniti Neden Olur?

De Quervain tendiniti neden olur sorusu sıkça karşılaştığımız sorulardan biridir. Ellerini sıklıkla çok kullanan kişilerde ve özellikle baş parmaklarına tekrarlayıcı hareketleri sık yapan kişilerde gözlemlenir. Bununla birlikte gebelerde ya da gebelik sonrası emziren annelerde hormonel durumların daha fazlası nedeniyle ödem oluşması gibi durumlarda baş parmak tenosivoiti ya da diğer bir deyişle de quervain hastalığını gözlemleriz.

De QuervainTendiniti Belirtileri?

De Quervain tendiniti belirtilerinde en sık gözlenen durum baş parmak etrafında meydana gelen huzursuzluk ve ağrılardır. Bu ağrı el bileğine ve baş parmağa doğru yayılır. Baş parmak hareket ettiği sırada sürtünmeden kaynaklı olarak birtakım sesler gelebilir. Hastalığı ilerlemiş olan kişilerde ise bölgede şişlik ve sıcaklık ile kendini gösterir.

De Quervain Hastalığı Tedavisi?

De Quervain hastalığının erken teşhisinde yapılabilecek tedavi yöntemleri istirahat, buz ile kompres yapma veya ilaç gibi tedavi yöntemleridir. Bunanla birlikte De Quervain ateli de kullanılarak parmağın sabit durması sağlanır. Ancak bu tedaviye yardımcı olan bir yoldur. Bu yöntemler erken dönemde başarılı sonuçlar verir. Ancak hastalığın biraz daha ilerlemiş olduğu tespit edilen hastalarda doktorlar tarafından enjeksiyon yöntemi olan kortikosteroid (kortizon)ile ödemin çözülmesi sağlanır.Bu yöntem gebe ve emzirme döneminde anneler için de kullanılabilen bir tedavidir.

Yukarıdaki tedavilerin sonuç vermemesi durumunda tek çözüm De Quervaintendiniti ameliyatı olacaktır. Yapılan bu cerrahi müdahaleyle hastalığın tedavisi çözüme kavuşur.

Başparmağı hareket ettiren kirişlerden bir kısmı el bileğinin yan tarafındaki bir kılıf içerisinden geçerler. Bu kılıfın çeşitli nedenlerle kalınlaşması sonucu başparmağın hareketleri esnasında el bileği başparmak tarafına bastırılmasıyla ağrı oluşur.

Hastalığın tanısı: Şikayetler ve muayene ile konulur.

Tedavisinde erken dönemde el bileği başparmak tarafındaki ağrılı bölgeye lokal kortizon enjeksiyonu yapılabilir. Şikayetler geçmezse veya nüks ederse kesin tedavisi ameliyattır. Ameliyat koldan lokal veya genel anesteziyle uyuşturulması sonrası el bileği başparmak hizasından yaklaşık 1-2 cm!lik kesi yapılarak başparmak kirişlerini sıkıştıran kanalın gevşetilmesidir. Hasta genellikle aynı gün veya ertesin gün taburcu edilir. Dequervain tendinitinde  ameliyat sonuçları iyidir.

• De Quervain sendromu neden olur?

Başparmağa ait tendonlarda zorlanmalar nedeni ile sıkışma oluşmaktadır, zamanla ağrı ve şişlik eşlik ederek De Quervain sendromu meydana gelir.

• De Quervain Tendiniti kimlerde görülür?

El bileğini günlük hayatında ve mesleğinde fazla kullanan kişilerde görülebilmektedir.

• Dequervain hastalığı nedir nasıl tedavi edilir?

Başparmak tendonlarının hasar görmesi ile oluşan bir hastalıktır. Hastalığın erken teşhisinde soğuk kompress, istirahat veya ilaç tedavisi uygulanmaktadır. Bunun dışında daha ileri durumlarda atel kullanımı ve kortizon enjeksiyonu ile tedavi desteklenebilmektedir.

• El Tendinit Nedir?

Tendonit olarak da adlandırılan bu durum bir tendonda oluşan iltihap demektir.

• De Quervain hastalığı ilaçla geçer mi?

De Quervain hastalığı erken teşhis tedavi yönteminde çok önemlidir. Erken teşhis konulmuş bir kişide ilaç tedavi yapılması mümkündür.