Halluks Valgus Nedir? Neden Oluşur?

Halluks ayak başparmağı Valgus ise dışa doğru açılanma anlamına gelmektedir. Halluks valguz ayak başparmağı ekleminin dışa doğru açılanma yaparak bir çıkıntı haline gelmesidir.

Halluks Valgus oluşumunun nedenleri arasında sürekli ayakda çalışmak, dar ve sivri burunlu ayakkabı giymek ve kalıtsal nedenler sayılabilir.

Halluks Valgus Ameliyatsız Düzelir Mi?

Halluks valgus başlangıç aşamasından sonra önlem alınmazsa giderek büyüyen bir sorun haline gelebilmektedir. Başlangıç aşamasında ve erken dönemlerde ameliyatsız tedavi yöntemleri ve doğru ayakkabı seçimi ile ilerlemesi durdurulabilir.

İleri dönem halluks valgus probleminin tek çözümü ameliyattır.

Halluks Valgus Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Halluks valgus ileri dönemlerinde tedavi edilmezse bozulan ayak yapısı nedeniyle hem estetik problemlere hem de tüm ayağı etkileyen bozukluklara neden olur. Uzun dönem tedavi edilmeyen halluks valgus ciddi ağrılara ve eklem bozukluklarına neden olur.

Halluks Valgus nasıl düzeltilir?

Halluks valgus erken dönemde gece ateli yada parmak arası makara gibi yöntemlerle düzeltilebilir. İleri dönemlerinde tedavisi ameliyattır. Cerrahi müdahale ile bozulan eklem düzeltilerek plak ile sabitlenir yada yumuşak dokular gevşetilebilir. Plak uygulaması yapılan hastalara 3 hafta alçı atel uygulaması yapılır ve hastanın koltuk değneği ile ayağına basmadan yürümesi gerekmektedir. Yumuşak dokuya yapılan müdahalerle hasta yürüyebilir.

Halluks Valgus tedavisi ne kadar sürer?

Ayak başparmak eğriliği erken dönemde tespit edilirse gece ateli ve parmak arası silikon makara kullanımı ile 3-4 ayda ilerleme kaydedilebilir.

İleri dönem bozukluklarda ameliyattan sonraki iyileşme süreci yaklaşık 6 haftadır. 3 hafta alçılı dönem (ayağa yük verilmez) ve 3 hafta halluks valgus ayakkabısı sonunda hasta günlük yaşamına dönebilir.

Halluks Valgus Ameliyatı Sonrası Ne Yapmalıyım?

Hastalarımızı genelde ameliyattan 1 gece sonra taburcu etmekteyiz. 21 gün aralıklı pansumanlardan sonra doktor kontrolü ve dikiş alımı yapılır. Halluks valgus ayakkabısı giydirilen hasta kontrollü olarak ayağa kalkıp yürüyebilir. 6. Haftada röntgen kontrolünü takiben hasta rahat ve dar olmayan ayakkabılarla normal hayatına dönebilir.

Halluks Valgus Hangi Bölüm Bakar?

Halluks valgus ortopedi alanına girmektedir. Bizde halluks valgus tedavi yöntemlerini uygulamaktayız. Detaylı bilgi için bizi arayınız.

Sosyal Medyada Biz

Diğer İçerikler

Op. Dr. İbrahim Mustafa Çimen

Hayatımızın en önemli gerçeği sağlıktır.